Reiki als Heelmethode.

Reiki brengt de energie van de chakra ’s en het energieveld rondom het lichaam in balans en verminderd fysieke en emotionele klachten. Het vitaliseert zowel lichaam als geest en een behandeling voelt als een liefdevolle warme afgifte van energie. Het bevordert je psychische en geestelijke groei en je leven krijgt een nieuwe kwaliteit. Met Reiki kan je heel veel kwalen behandelen, maar niet op iedereen zal de behandeling hetzelfde (gewenste) effect hebben.

Zo kan iemand langskomen voor een pijnlijke plek in het lichaam, maar doordat de emotionele onbalans groter is zal de energie van de Reiki behandeling daar als eerste naar toe gaan. Dit komt omdat de behoefte aan helende energie daar groter is en automatisch meer energie aantrekt.

Ook werkt het een stuk makkelijker als de persoon die behandeld wordt “open staat” voor de behandeling en dus niet al te sceptisch is. Hij of zij is immers diegene die bewust of onbewust de ontvangen energie zal sturen en zo de behandeling effectief maken.

Reiki zorgt ervoor dat de energiebanen vrijkomen zodat de energie weer vrij(er) kan stromen. Hierdoor kunnen mensen zich ondanks hun ziekte zich een stuk beter gaan voelen.

Hoewel Reiki zeker niet alle ziekten kan genezen (zeker bij terminale ziekten in een laat stadium, zoals kanker) kan het wel de symptomen en pijn verlichten. Dus ook voor deze personen heeft Reiki een positieve werking. Reiki is niet bedoeld als vervanger van reguliere geneeswijzen, maar als een aanvulling hierop. Het kan de werking van medicijnen versterken en bijwerkingen verminderen. Het kan echter voorkomen dat er met Reiki minder geneesmiddelen nodig zijn (bijvoorbeeld bij insuline). Bespreek dit altijd met een (huis)arts die ervoor is opgeleid.

Reiki kan vooral erg nuttig zijn bij medische condities waar de traditionele geneeskunde weinig oplossingen biedt, zoals:
* Allergieën
* Hoofdpijn